Fler föl!

Eftersom det är fullt upp med hästar och föl har vi inga valpar just nu. Ev kommer vi att para i slutet av Juli men det är myckat som ska klaffa för att det ska kunna bli av. Annars är planen att Tracy, tricolirtik, kommer paras i december och om inte  Mini, rubytik blir av nu i juli så blir även hon på nästa. 
 
 
(Tracy´s mamma Hvidagården´s Sharry Baby här 14veckor)
 
Två föl till har nu kommit.
Fruma från Hvidagården fick sitt för den 6/6! Så jag tycker hon ska heta Svea! Men Tess som tycker att detta föl är hennes 30-års present tycker inte det är fint!?
Fruma är Tess tävlingshäst och när hon gick in till Deilir förra året var hennes kommentar. Nu tillverkar vi min 30-års present. Hon önskade sig ett brunblackt stoföl... Och vad blev det?
 
 
(Fröken Näpen! E.Vår fina Deilir frá Hrappsstöðum och Fruma från Hvidagården. Båda har en 1:a-klass bedömning. Fruma som 4-gångare!)
 
 
(Fruma och föl har fått komma ut i större hage)
 
 
(Fruma och Móna med sina fina föl)
 
Även Móna från Håkansgården har fått föl. En härlig långbent svart kille. Det är mycket spring i dessa ben!
Har även blivit kallad "lilla Myggan"!?
Móna är inte mitt sto utan hon ägs av Christina Rohdin Alm. Lilla Myggan är min! :)
 
 
(Hingstföl e.Deilir, u.Móna från Håkansgården. Även Móna har en mycket fin bedömning!)
 
 
(Móna med föl)
 
 
(Hej hopp! Det är kul att få ny hage!!)
 
Imorgon planerar vi att flytta ner Fruma till Deilir igen. Fröken Svea, näpen, har gett mersmak!
 
Det är kul att få föl efter flera olika hingstar samma år. Man ser likheter och olikheter...
De flesta fölen är ju e.Deilir det blev ju så för han är ny för oss. Nästa år kommer det inte att bli så många föl här på gården!
 
 
-Anita- Härligt när det känns så bra med dem alla!
 
 

Kommentarer
Postat av: sonia

Hej, jag skulle kunna tänka mig att skaffa en tik om du ska para din!! Håller tummarna!!

2014-11-03 @ 22:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0