Föl på Hvidagården!

Strax för kl.24 den 23/5 föddes årets första föl. Embla lika lurig som alltid vsade inte mycket tecken på kvällen. Kände på mjölken vid kl.21 inte så klibbig och inga vaxproppar...
Kollade dem innan vi gick och lade oss. Johnny hade sedan nästa pass.

Jag vaknar efter ca en timma och känner på mig att nu! Drar bara på mig morgonrocken och ut med ficklampan. Mycket riktigt längst bort i hagen ligger Embla ner. In fort som f*n, på med kläder och "fölväska" och så ut igen. Nu är fölet ute. Gick väldigt fort.

Denna kille var sedan snabbt uppe på benen och hittade mjölbaren...



(Hingstföl e.Vikingur från Knapetorp, u.Embla från Mörtö)



(Måste vila lite)

Den som hade vaxproppar redan 23/5 var Menja från Hvidagården. Det blev dock inget föl där på natten.
Men kl.15 den 24/5 fick jag hjälpa denna långbenta kille till världen!



(Menja från Hvidagården med sin fina hingstunge e.Gneisti från Hvidagården)



(Måste vila de långa benen lite. Jobbigt att skutta runt som jag gör!)



(Är jag fin så?)



(Dagsfärsk)



-Anita-   Väntar på Mæra och Bifröst som båda är över tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0