Tävling i Mönsterås

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna tävlings helg. Vikingur gick ganska hyfsat i F2 på lördags morgonen, vi fick dock inte riktigt till passen utan det vart ganska sena läggningar så det fick vi inte så mycket poäng för alls. Men jag var endå ganska nöjd vi slutade på 4.9 4,9 , 4,7 4,5 4,6.





Sen var det Frumas tur, det kändes ändå ganska bra hon var mycket piggare än sist men hon gick emot en hel del vilket jag inte är alls van vid att hon gör på det sättet. Det vart väldigt lustiga och blandade poäng från 5,7 till 4,7 och ja jag vart väldigt fundersam. Tölten ska vi inte prata om den är jag jätte missnöjd med. Jag brukar vara lite av en dålig förlorare men denna gången vart jag bara ledsen. Så jag ska hem och funder på hur vi ska lägga upp träningen i framtiden.



 



Ja Lördagen vart en jätte stor besvikelse även om jag var nöjd med Vicke skrutten. Vi kom sist in i A-finalen endå och jag bestämde mig för att galoppen och passen ska bli bättre imorgon.

Vi i Garpur avslutade kvällen i vårat tält med massa kläder och filtar. Lite pizza och vin. Det var väldigt trevligt måste jag säga. Kul att vi var så många denna gången!

Sen ska jag berätta hur klantig lilla jag kan vara. Jag hade lyckats åka ifrån alla min träns =/ bra där!!!
Så jag vill tacka först Nicole för att jag fick låna hennes i fredags så jag kunde rida på banan. Sen ett JÄTTE TACK till Bettan som kom ner med mina träns på Lördags morgonen!!!

Ja då var det dax för finalen. Jag kom in sist och dom andra i finalen vet jag är jätte duktiga så jag hade räknat med att komma sist helt klart! (ingen bra inställning men ja jag var inte allt för positiv efter i lördags).
Han kändes bra på uppvärmningen, vi värmde säkert upp i ca 20 min. Jag var ganska nervös vilket jag inte brukar vara men dom spelade nån bra låt som jag nynnade med i och det släppte ganska så fort. Sen vart vi inkallade på banan och tölten kändes snäppet bättre en dagen innan och vi fick 5.5 av samtliga 5 domare.



Sen var det traven och även den kändes bättre vi fick poängen 5,5 6,0 6,0 5,5 5,5. Undertiden vi fick poängen förberedda jag så att skritten skulle bli så bra som möjligt.

 



Han har väldigt bra skritt det gäller bara att få fram den. Jag lät honom gå på långa tyglar utan att störa honom vilket gör att formen inte är den bästa men stör jag honom finns det en risk att han vill iväg i något annat än skritt. Vi fick poängen 6,5 6,5 5,5 5,5 6,0.

Nu var det galopp som gällde och det var en av dom sakerna som gick lite sådär dagen innan så nu jäklar, vi fick rätt galopp och jag fick till det bättre än dagen innan. 5,5 5,5 6,0 6,0 5,5 vart poängen och jag tror jag sken som en sol nu =)



Bara passen kvar som jag fick från 3,5 -2,5 dagen innan, inte så jätte bra. Men jag lyckades få läggningarna lite tidigare och det var pass alla 3 försöken. Det som inte fungerar jätte bra är läggningarna så det ska vi öva på. Vi fick alla fall poängen 5,5 6,0 5,5 5,5 6,0 och jag kan inte beskriva hur glad jag var. Det var våra första 6or i pass och samtliga poäng var över 5,5 i alla moment.


(Här väntar vi på att få göra försök nummer två)


(Tyvärr lyckades mamma den duktiga fotografen inte få nån jätte bra bild i pass men här är en bild alla fall)

Jag visst att jag hade chans på 1a platsen men det spelade ingen roll jag var så glad över hur det hade gått och jag trodde ju vi skulle komma sist. Sen ropar dom upp att det skiljer 2 hundradelar mellan 1a och 2a platsen. Vi slutar på andra plats men för mig kändes det som en stor vinst endå och helgen som började dåligt fick ett väldigt bra slut. Vi fick totalt poängen 5,67 och det är min och Vikingurs bästa poäng =)


(En nöjd ryttare och Vicke skrutt ser ganska nöjd ut han oxå, han tyckte dte var en riktigt snygg häst som vann som han spanar in på bilden)




-Tess-     En känslorik helg

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej fam. Gliving.

Hittade till er sida så här i pluggtider, ett perfekt avbrott från uppgiften som ska lämnas in imorgonbitti :)

Vilka fina bilder ni har här! Jag kommer kika in emellanåt så jag vet vad ni har för er :) Hoppas också på en framtida fika, är ju några år sen. Har ni vägarna förbi Luleå finns det alltid kaffe och kaka med era namn på.

Kram, Camilla Karlsson (ni vet den där lintotten från Ohamn)

2009-09-16 @ 15:33:32
URL: http://camileverlivet.blogspot.com
Postat av: Christina

Ett JÄTTESTORT GRATTIS till dig Tess och Vicke förstås!!!

2009-09-17 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0