Lite trött

I torsdags var jag med om något jag aldrig råkat ut för innan. Tess har "vanan inne" för henne var det tredje gången!!
Vi var på hemväg från Örebro när tre rådjur sprang upp på vägen. Visste jag hade en bil bakom mig men det var ett bra avstånd så jag var inte orolig för att bromsa. De sista två rådjuren hade vi "klippt" om jag inte fått stopp på bilen!! Kollade om fler djur var på väg och skulle just rulla iväg när det small till! Tess for som en kanonkula ur bilen, Joakim vaknade med ett AJ AJ, vad var det som hände??
Tess in i bilen igen och på med varningsblinkers. Jag kunde inte komma ut för det kom en långtradere på min sida som stannade och undrade hur det gått.
Jag kan nu gå ut och ser då bilen vi fått i "häcken" den är totalintryckt i motorhuven och det bara rinner vatten mm från den.
Jag ringer 112 och Tess far iväg med en varningstriangel. Hon var så effektiv!!
Som tur är kan även de i den andra bilen gå ur själva.
Jag går iväg med en varningstriangel åt andra hållet och på tillbakavägen hör jag att "tut-tut" är på väg. Först kommer räddningstjänsten i två bilar. De kommer i så hög fart att hade de fått möte hade det smällt!!! Trots att vi satt ut triangel på ett bra avstånd!!!
Sen kommer det tre ambulanser och två polisbilar. Snacka om pådrag!!
Ambulansen tog med sig Jocke som hade ganska ont i rygg och nacke, han satt bak och sov när det small och han är ju lite för lång för nackstöden så de ville kolla honom.
Jag tror att båda i den andra bilden fick åka in till sjukhus för koll de också.
Tess och jag fick faktiskt ta vår bil och åka hemåt. Vi har en intryckt baklucka annars klarade vi oss bra.
Även Tess och jag känner av vår bröstrygg och nacke.
Vad vi gjort i Örebro?? Varit och fått massage på våra ryggar, snacka om ogjort arbete!!!



(Sådana här sattes ut av räddningstjänsten)


-Anita-   Det kan gå fort!!


Kommentarer
Postat av: Evelina Andersson

Shit! vilken tur att ingen vart allvarligt skadad! hoppas ni mår bra allihopa.



Mvh Evelina

2009-10-25 @ 19:40:35
Postat av: Anita

Vi mår bra allihop! Känner lite i rygg och nacke men är så glada att det inte blev värre!

2009-10-26 @ 12:22:07
Postat av: Lisa

Oj! Snacka om lagen om all jävlighet... Hoppas det gick bra med er alla :)

2009-10-26 @ 18:55:53
URL: http://livetmedjycksen.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja det var verkligen tur att det inte blev värre!!!

2009-10-27 @ 19:49:41
URL: http://www.ammor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0