Vaggeryd

Har i helgen varit i Vaggeryd och titta på avelsvisning för islandshästar. Många fina hästar!!
Vädret i början helgen var väldigt ostadigt med en ordentlig omgång åska och störtskurar även flera hagelskurar. Som tur var kunde man då passa på att ta en kopp kaffe i caféterian! :)

Både Nina och Christina från "min" islandshästklubb (Garpur) var där och visade häst. Båda blev godkännda!!
Grattis Nina och Christina till era fina hästar. Barður och Támyrja!!



(Exteriörbedömning av Ninas Barður, vi tycker nog att domarna var lite snåla med poängen här!)



(På ridbanan i full aktion!!)



(Myran fick en bra exteriörbedömning)



(Även hon fin på ridbanan)



(Här är det Freyr från Midgård som också visades. Han är pappa till mina ett-åringar Gýmir och Glæda)


Här hemma har det nu varit fullt upp med valpbestyr. Vägning, avmaskning och kloklippning! :-)
Återkommer med bilder på de små raringarna som nu börjar likna små hundar.


-Anita-    Natti natti

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag glömde säga i helgen att jag är en flitig smygläsare av din blogg ;) Alltid kul o kika in här. Hundvalparna är ju underbara!

Postat av: Christina

Fina bilder på FINMYRAN!!!

2009-05-13 @ 21:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0