Forsens & Eddas regionala

Ja efter alla om och men så kom vi tillslut fram till tävlingsplatsen ca kl 23.00 och vi kom väl i säng runt 24 men jag kunde knappt somna. Det var ganska jobbigt att gå upp efter bara några få timmars sömn.

Det hela började med Vikingurs femgångsuttagning och det gick väl inte så jätte bra. Tölten och traven gick bra men resten nja... Sen fick jag från 0 - 5.0 för passen, det är lite väl stor skillnad när alla domare ser mig samtidigt humm...
Sen vart vi uttagna till hovbeslags kontroll och då var min skor 0,06 mm för breda. Jätte bra början på dagen, jag orkade inte göra något åt hans skor så vi strök honom ur tölten och fokuserade resten av helgen på Fruma.


(korta tölten)


Först var det hennes fyrgångsuttagning, Det gick hyfsat och vi lyckades ta oss till A-final som nr 4a. Efter lunch var det dax för tölten och det kändes bättre och mycket riktigt jag fick 6.5or och en 7a för det korta tempot tölt och även en 6a för tempoväxlingarna, det ökade tempot gick bättre än förra helgen men hon är fortfarande lite passaktig ibland och har inte riktigt dte snabba tempot än men det är inget jag kan stressa fram. Vi kom sist in i A-final i tölten.


(Trav)


Söndagen gick jag och väntade mest hela dagen, Mina två finaler var på eftermiddagen med bara en timme i mellan. Jag funderade länge om jag skulle stryka mig i en final men jag bestämde mig för att endå rida båda två.
Först var tölt finalen, Fruma kändes inte lika på hugget som dagen innan utan var lite tröttare och det där lilla extra fanns inte riktigt där. Det slutade på en 5 plats. Inför 4 gången värmed jag upp väldigt lite jag tog en fartfylld gallop för att försöka väcka Frumas gnista och det lyckades. Vi fick 6 för den korta tölten (i töltfinalen fick vi 6.5or), 6 för traven, 6,5 rakt igenom för gallopen. Skritten gick sådär som vanligt och även den ökade tölten men vi höjde våra poäng och jag tror att dte var dom högsta poängen för i år så det är på rätt väg nu. Vi slutade tillslut på en tredjeplats. Jag är nöjd med hur tävlingen slutade och har nästan glömt bort hur helgen började.


(gallop)



(ökad tölt)


(Kort tempo tölt)


(Ökad tölt)








-Tess-    Hoppas på en uppåtgående trend nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0