Mönsterås

Nu var det ett tag sen sist igen men det har vart fullt upp dom sista dagarna sen vi kom hem från Mönsterås. I måndags var det tandläkaren med min tand som sprack för ett tag sen, ska sätta dit en krona. Igår var vi iväg till Örebro och fick massage och så rätta vi till mitt bäcken som var helt snett. Mina hästar har helt plötsligt börja fatta fel galopp hela tiden.. det kan ha berott på att mitt bäcken har varit snett så nu får vi hoppas att det blir bättre.

Ja nu till Mönsterås. Min uppladdning var att vara sjuk förra veckan och hästarna fick stå två dagar innan, kändes lite sisodära sen på lördag morgon så kommer det där som kommer en gång i månaden typ. Det brukar innebära att jag knappt tar mig upp ur sängen men denna lördag var jag ju så illa tvungen.

Först var det vickes F2, måste säga att jag är ganska nöjd med uttagningen jag mesred något och var ganska trött (hade inte vart nöjd annars) Vi lyckades ta oss till en b-final. Innan vickes final var Frumas final så jag hann inte rida fram honom mer än ett par varv. Tölten gick bra, sen fick vi tyvärr ingen trav och dålig skritt och galopp men passen gick bättre än på uttagningen. Så nu har det vart en hel del träning på traven här hemma.


(I uttagningen kunde han trava alla fall)



Fruma gick ganska så bra i V2. Korta tölten och traven gick bra, skritten var hon som vanligt lite för trippig i och ville bara fort framåt, först fattade hon fel galopp men när det väl vart rätt galopp vart den riktigt bra och vi fick till och med en 6,5 med -0,5 för fel fattning. Ökade tölten vart hon lite passaktig och saknar tempo. Vi kom alla fall till en B-final och där höjde vi poängen något (även om det vart fel galopp igen) vi slutade på en 2 plats.


(arbetstempo tölt)


(Ökad tölt)


Tölten gick ganska bra med fruma och även där en B-final medans Vicke hamnade precis utanför.

Tyvärr vart det dåligt med bilder från söndagen eftersom finalerna var precis efter varandra så fick Anita hålla häst istället.


(Vicke och Fruma tog vilopaus samtidigt)







-Tess-      Trött och hostig men på bättringsväg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0