Strömsholm 2009-08-26-30

Så var man då hemma efter en långhelg i Strömsholm.
Jag åkte hemifrån tidigt i torsdags morse för att hämta upp Gnesti och Vikingur hos Madde.
Det var en liten karavan som lämnade Ödegården. Fyra bilar med hästsläp och en bil med husvagn...
Tidig lördagmorgon kom Tess, Bettan och Anders upp. Nu var det dags!!
Jag hade redan känt att det var snålt med poängen från domartrion så mina förhoppningar var inte längre så stora.
Först ut av mina hingstar var Gneisti. Gneisti är vår egen uppfödning och halvbror med vår Fruma.



(Gneisti från Hvidagården)

Exteriörbedömd 7,79



(Galopp 9,0!)



(Tölt 8,0)



(Trav 7,5)

 

Tölt

8

Trav

7.5

Pass

5

Gallopp

9

Spirit

8.5

Helhetsintryck

8.5

Skritt

8.5

 

 

Långsam tölt

8

Canter

8



Gångarter, som fyrgångare, 7,76

Blev en totalbedömning på 7,78

Senare på em var det dags för Vikingur från Knapetorp.



(Vikingur från Knapetorp, exteriör 7,80)



(Tölt)



(Trav)



(Galopp)

Gångarter 7,95 Total 7,89.

-Anita-  Haft en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Martin

Grattis till Er speciellt Gneisti, han är riktigt fin!

2009-08-31 @ 22:24:42
Postat av: Christina

Ett jättestort GRATTIS. Ja nog var det lite snålt med 7,79 för Gneistis exteriör, men kul att han blev godkänd!!!

2009-09-03 @ 19:14:26
Postat av: Sandra

Gneisti är så vacker! Grattis!

Uppdatera gärna hur det går för minst lika vackra Juni! (:

2009-09-06 @ 15:03:46
Postat av: Anita

Ja, vi är så glada att han numer är godkänd som hingst. Visst är han vacker!



Sandra: Ska försöka ta med mig kameran ut och fota Tess när hon rider vackra Júni. Han är numera en av hennes favoriter. Han är riktigt rolig att rida och gör stora framsteg. Vi hoppas på honom till nästa år....

2009-09-07 @ 22:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0