Tjuvaktig kråka!

Vi har haft ett mysterium här på Hvidagården. Någon har stulit två "gröna metallpinnar" som man hänger talgbollar och annat gott till fåglarna i.
Den första var lättstulen för den hängde "löst" i klarbärsträden. När den försvann köpte jag en ny och "laddade"ordentligt. Den var fylld med talgbollar, jordnötter och solrosfrön. Bara några timmar senare var den borta från trädet. Jag hittade igen den på backen och nu bands den fast i trädet. Jordnötter hittades på flera ställen på stallplan och påsen med solrosfrö låg också vid stallet.
Katterna fick skulden!! Tyckte det var lite konstig mat till katter, men... vem annars??
Nu har jag även haft stora talgbollar i snöre i träden och de hittas på marken med trasigt snöre, hur??
Idag fick vi svaret!
Tess och jag satt i köket med vår frukost när jag fick syn på ett gäng kråkor och skator i trädgården.
En kråka flacksade i trädet. Vad gör den? JO den drar i snöret jag bundit fast metallpinnen med.
Den drar allt vad den kan och pinnen far fram och tillbaka. Efter lite dragkamp så ramlar en talgboll ner på marken. Kråkan tar hela talgbollen i munnen och flyger iväg!!
Pinnen ordentligt bunden hänger kvar lite på sned! =)



(Kråkornas leksak)



-Anita-       Frikända katter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0