Tävling

I helgen var jag iväg och tävlade med Fruma och Vikingur. Emma var med och hjälpte till. Det var första tävlingen för i år och jag är inte så jätte nöjd men nu blir det mer träning till nästa tävling. Nästa gång jag åker iväg blir sista Maj nere på Strokkur i Mönsterås.

Först ut i helgen var alla fall Fruma i V2, hon var jätte överladdad och hon lysnade inte riktigt på vad jag bad henne om. Det gick endå hyfsat enda till den ökade tölten då ena bootsen åkte upp och hon rollade igenom hela det momentet. T1 så satt bootsen och det gick mycket bättre och det vart även bättre poäng då.

Vicke red jag F2 på det gick bra jag är riktigt nöjd med honom. Tölten, traven och skritten gick bäst. Även början av galoppen gick bra sen kom en ifatt oss och då vart han lite het på gröten. Passläggningarna är jag nöjd med för att vara andra gången vi red ett F2 program.


(
Fruma och Jag på träning)


(Fruma och jag på tävlingen foto: Emma S)



Jag vill tack min pappa som fick ställa upp och köra eftersom jag inte tagit E-kortet än. Ohh ett stort tack till Emma som var med och hjälpte till med hästarna och allt!!!!


(Emma på våran Drós)




-Tess-     Nu satsar vi framåt!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det va bara kul att följa med! Gör gärna det flera gånger=)

2009-04-22 @ 23:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0