Hýreygur från Smärslid

Här kommer lite bilder på vår härliga hingst Hýreygur. Läste ju här på bloggen att vi är dåliga på att få med bilder på denna härliga kille. Tack för påminnelsen!

Hýreygur blir sedan drygt ett år tillbaka riden av en av mina bästa vänner och en pärla här på Hvidagården, Bettan!
Bettan har ridit mycket i sin ungdom för att sedan ta en lång paus. Hon började rida här hos oss på Iris. Numera producerar Iris och Hýreygur så fina föl så Bettan fick börja rida hingsten i stället! =)
Det gör hon väldigt bra! De gör hela tiden stor framsteg och jag hoppas vi får se dem på tävlingsbanan i år.

Börjar med en bild sen förra året när Bettan tog med sig Hýreygur på en "prova på" trec-kurs.



(Trec-träning med Garpur. Fotograf Per Sverud)


En bild ännu ett år tillbaka när Jennicka fick låna Hýreygur till ungdomslag-sm 2007



(Jennica och Hýreygur på Himmelstalund. Fotograf Karl Landergren)


Ytterligare ett år bakåt så var Hýreygur hos Madde på Ödegården och Malin red honom en tid.
Här är det Madde på ryggen.





Så  några bilder från  förra sommaren när Hýreygur fick gå ut i "sin" stoflock.



(Kolla in MIG!!!)




(Ser nu i hur snygg jag är??)




(Hej bruden, nu är jag här!)

Avslutar med en bild på Bettan när hon rider, en mindre ren, Hýreygur för Emma Möller-Ljunqvist när hon var hos oss nu för någon månad sedan.



(Glad Bettan på härlig kille)



-Anita-     Håll till godo! Han tål att tittas på!
                Hoppas vi få se flera fina föl i år!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder!!!

2009-04-05 @ 19:00:56
Postat av: Bettan Löfgren

Hýreygur är inte bara snygg, han är en supertrevlig häst oxå :). Det är en förmån att få rida honom.

Kram Bettan

2009-04-06 @ 05:57:13
Postat av: Anonym

han är sååååå snygg! man kan ju titta på honom hur länge som helst! Han fick mig att helt ändra min synpunkt på vad jag tycker om skäckar, så vacker!

2009-04-09 @ 09:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0