Äntligen!!

Haha, nej det är inte valparna som kommit. Donna håller på sig och det är jag jätteglad för. Det är så oroligt när valparna föds så tidigt som hennes tidigare kullar.
SÅ ni som väntar på valpar får vänta någon/några dagar till! *ler*

Även Þokka är på övertid men lär nog gå ett tag till så vi får nog vänta även på årets först Hýreygurföl.
Första Vikingurföl kommer i början av Maj (om inte det också tänker gå på övertid =)) och det är Geira som är mamma där.

Dagens stora äntligen är något helt annat! En grävskopa!! =)



(En efterlängtad maskin)


Kanske inte så intressant för er som kollar vår blogg som gillar djur. Men för mig som väntat i snart 15år på en altan!
För mig är det en STOR dag!



(Minnesbild framifrån återkommer när altanen/uterummet finns på plats! :-))


Nu kunde vi inte vänta längre för då hade altanen aldrig fått plats.
Det är nämligen så att för varje år av planerande så har altanen vuxit med några kvadratmeter.
Nu kommer den att sluta på 35m2. Med ett soldäck framför....



(En bild från sidan)


Hmmm, detta blir ingen billig historia. Får nog ta mig i kragen och annonsera nåra av våra hästar.
Jag är en usel försäljare för jag vill spara på ALLA!! Det är så jättekul att se hur de utvecklas och blir stora.

Tess, Bettan och Emma har åkt till Stenholmen för att rida lektion för Emma Möller-Ljungqvist. Jag vågar inte åka med för tänk om tikarna skulle komma på att just nu ska det valpas! Så här sitter jag och är valpvakt.
Hoppas de kan få till några foton med min kamera som jag i alla fall skickade med!
Återkommer i så fall med lite bilder.


-Anita-        Den som väntar på något gott......

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis till altanen :D Vet hur det känns :)

2009-04-15 @ 15:49:02
URL: http://pikkadollen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0