Fullt upp på gården

Ja nu var det ett tag sen någon skrev ett inlägg här och det kan bro på att Anita och Johnny åkte till Tyskland förra veckan, så jag har vart ensam här på gården. Har dock fått hjälp av både Bettan, Martin och Anders som tur är =)
Jag skulle behöva lära mig att köra traktor så jag kan mata dom hästarna som får stora hösilage balar!

I Fredags fick jag "lära" mig en ny grej med. Det var nämligen så att pappas jaktlag sköt en älg helgen innan dom åkte bort och såklart var det pappas tur att få lite kött. Så i Fredags kom en ur pappas jaktlag upp med köttet och skrev på lappar vad det var för olika delar sen fick jag rensa det och vissa delar skulle skäras i ännu mindre delar =/ uhh dte var inte min grej men det gick bra det med. Stella (vår jakt hund) fick ett märgben och vart jätte glad.

Såklart ska allt hända när Mamma och Pappa är bortresta. Hästen Ísabella som vi har köpt på Island för några månader sen som vi även har betäckt med en hingst på Island. Ja alla fall hon kom med planet till Norrköping i Lördagskväll. Vi kom dit runt halv 8a och det mesta var ganska rörigt men tillslut fick vi åka in och lasta Ísabella och runt halv 12 på natten var vi hemma på Hvidagården igen. Jätte söt och lugn liten häst!


(Ísabella på Island)


(Ísabella hemma på Hvidagården i en box och lite suddig bild)



-Tess-       Fullt upp bästa att jobba på här!

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!

Det låter jobbigt! Vad söt det nya lilla tillskottet är!!!!

2008-10-28 @ 17:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0