Rekordkull

Före kl.05 den 2/1 började Milla visa tecken på att nu är det dags. Skönt för henne att bli av med den stora magen.
Ca. kl.12 kom första valpen sen höll det på hela dagen och hela natten. Vi försökte med promenader mm för att få fart på de sista valparne som skulle ut men inget hjälpte. Jag var säker på att det var valpar kvar för jag kunde höra deras hjäran slå när jag lyssnade med stetoskop. (Bra att ha jobbat som sjuksköterska ibland).
Jag duschade rent Milla men nej inte heller det hjälpte.
Så jag väckte Johnny och bestämde att nu får de flytta in i valprummet jag ska sova....
Men se då fick hon fart. När valpar började pipa och matte hotade med att gå..
Så vips hade de tre sista kommit (Ja i sammanhanget gick det fort även om vi pratar timmar.
Sängen fick jag gå til kl 07 för att sova ett par timmar.
 
Hur många blev det då?
Jo, 10ST!!!! Konstigt det tog tid!
Så nu finns här 6 nya killar i alla färger, 4 tikar där finns ingen blenheim.
Nu hoppas vi på att vi ska kunna fixa så dessa fina barn överlever.
Det blir nattvak med nappflaska ett tag framöver.
 
Så det kommer nog dröja några dagar innan det blir foton på dem ensamma!
 
 
(Trött Milla med sitt brokiga gäng!)
 
Tjocka ballongliknande MIlla blev som en smäcker vinthund. Det kommer bli svårt att hitta lagom med maten till henne. Man vill bara ösa på henne!
 
 
(Alla valpar, en ruby gömmer sig visst)
 
 
-Anita-  Trött men lycklig valpmorska!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0