Välkommen Hvidagården´s Euphoria!

Vilket dygn!! Tidig morgon igår, 29/6, börjar Laeya bädda och flämta.. Äntligen är det dags. Fixar i ordning det sista inför valpning och börjar vänta. Väntar och väntar... Fram på kvällen börjar hon få lite krystvärkar men inget händer.. Känner på henne och känner en valp i "gången". Väntar... mera krystvärkar ingen valp vill komma ut.
Ringer djursjukhus i Kalmar. (Varför händer det alltid på helg och kväll/natt??) De tycker jag kan avvakta men jag känner att det inte är ok så då får jag komma. Vi åker från Åtvid vid 00,45. Väl framme visar röntgen stor ensam valp. Frågan om jag vill vänta eller snitta. Eftersom nu inte valpen rört sig på flera timmar trots krystvärkar säger jag snitt. Så in med Laeya på op. Tur var det för valpen började bli påverkad.

(Trött mor med sin fina tikvalp)

Så när Laeya vaknat och valpen fått flaska intar vi bilen på väg hem!! Då händer det som man verkligen inte vill ska hända!! Remmen till kylning och laddning i bilen går av. Vi kommer precis till Ålem då är bilen riktigt varm.... Bärgning.... Tillbaka till Kalmar... Vänta på att de ska öppna på verkstad för att kunna hyra bil... Väntar på att bilen vi ska få hyra ska köras dit... Får be att få värma vatten till välling igen åt lillan. Så 11,20 åker vi mot Åtvid igen. Något trött, mycket fräsch i samma kläder som suttit på sen morgonen innan. Hemma vid 14-tiden...

(Hvidagården´s Euphoria)

 

-Anita-   Trött men glad!


Kommentarer
Postat av: Jenni Kallenhav

2012-07-01 @ 12:03:15
Postat av: Anonym

Grattis till lilla Euphoria! Skönt att det gick bra till slut. Jag har ju visat intresse för valp tidigare men vi har bestämt oss för att köpa en valp ur en annan kull. Lycka till!

2012-07-01 @ 12:06:29
Postat av: Jenni Kallenhav

Det var jag som skrev den förra kommentaren...

2012-07-01 @ 12:07:12
Postat av: Anita

Tack för att du hörde av dig! Lycka till med din nya valp!



Lilla Euphoria är tingad.

2012-07-01 @ 16:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0