Valla Djurklinik

Jag säger bara Tack att ni finns!!

Två gånger inom lite drygt två veckor har jag nu besökt dem.
Först med lilla Leya som tyvärr fick sina valpar (Fyra stycken) för tidigt så de överlevde inte. Orsakades troligen av en valp som börjat resorberas men som inte gjort det fullt ut. Det blev infektion och därav vårat besök på Valla. Med ultraljud konstaterades en rest i livmodern och hon fick en spruta och nu äter hon sina sista penicilintabletter.
Det var en mycket deppig liten Laeya i några dagar!!
Som tur är börjar vi nu känna igen den alltid så pigga och glada lilla tjejen.

Så nu i torsdags när Mia jobbat hela natten. Funderade på Strömsholm men konstaterade att det inte skulle bli så mycket tidsvinst så det blev åter igen Valla.
En liten valp hade fastnat på vägen ut. Som tur var kunde de dra ut den och sedan fick hon diverse mediciner. Alla valpar kom ut och vi behövde inte snitta. Det är vi mycket glada för!!

Alla som jobbad var så jättetrevliga och tog väl hand om oss. Jag var där från strax efter nio till halv fem. Något trött åkte jag sen hemåt med fem valpar och en trött lite mamma Mia.



(Alla ute, på Valla Djurklinik)



(Nyfödd tik, den som föddes här hemma innan det tog stopp)



(Nästan två dygn gamla)

Jag ska fixa nya foton på den andra kullen i helgen. Vi ska göra en riktig rundkoll med allt som kommit efter.


-Anita-   Glad att det i alla fall gick så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0