Nyårsafton

Som tur var firade mamma och pappa nyår hemma med Bettan och Anders. Själv hade jag middag hemma i Linköping för 8a personer. Av en slump klockan sisådär 2 på natten ringer min bror fel och jag får veta att alla hästar som går på baksidan av stallet har blivit rädda av raketerna som grannarna hade smällt. Hela flocken med dräktiga ston och föl hade rymt från hagen!!! Min bror som var nykter åkte runt i bil med sin kompis och letade efter hästarna och jag ringer till mamma för att höra mer om hur läget var. Jag kände mig ganska så hjälplös i Linköping och ville med hjälpa till att hitta och få in hästarna igen. Jag ringer efter nån halvtimme igen då har dom lyckats hitta hästarna på en åker ganska så i närheten och fått tag i lilla Geira. Med hjälp av kraftfoder och lite påfösning av flocken fick dom tillslut in alla hästar välbehållna.


(Lilla Geira)


-Tess-   Raketförbud nära våra hästar nästa år ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0