Flera träningshästar

Therese gör ett bra jobb med inridningen/träningen av våra hästar. Några dagar i veckan har hon hjälp av sin kompis Emma. Emma är också en duktig ryttare som rider mjukt och trevligt.
För dagen är det Brúda och Táta som får sig en omgång i paddocken. Först tog vi lite bilder på dem lösa. Oj, det vart mycket bock och bus då.
Sen tog Tess Brúda en stund eftersom det är hon som står för tölt-träningen. Så fick Emma hoppa upp på Brúda och Tess började med Táta.
Táta har inte blivit riden med bett i munnen så många gånger så där finns ännu inga krav på form. Det är istället framåtbjudningen och glädjen i ridningen som är viktig. Sen har också Táta några kilo kvar att jobba bort men hon börjar bli fin i kroppen nu.


Brúda trav


Bus-Brúda


Tölten börjar finnas på plats. Tölten tränas av Tess.


Brúda och Emma tar en galopp


Även Táta har en fin trav. Kul eftersom hon är naturtöltare.


Táta, full fart i galopp



Trav med Tess på ryggen. Táta rids ännu i en väldigt låg/lös form. Här jobbas det med framåtbjudning i focus.


Så lite galopp under ryttare.


-Anita-     Det kul att se vilka framsteg hästarna gör!

Kommentarer
Postat av: Lisa Mörtberg

Hejsan,



Jag läser en del i er blogg nu när jag hittat den. :-) Men jag är usel på att lämna kommentarer, hursomhelst så undrar jag om det är Freydis´ Brúda som är på bilderna? Jag har för mig att det är ni som äger den Brúdan och jag tycker att den är lik Freydis i kroppsformen.



Väldigt snygg fuxskäck ni har efter Randver föressten! Har ni några hästar på gång som ska visas i år? När och var? Jag siktar på att komma iväg på flera visningar i år och det vore roligt om vi sågs. Besök min blogg http://news.lisamortberg.se så finns det några nya bilder på "min" Hyreyguravkomma. (medryttarhästen alltså)



Hälsningar "Lisa Mört"

2009-01-18 @ 23:36:32
URL: http://news.lisamortberg.se
Postat av: Anita

Hej Lisa!

Vad kul att du hittat hit!

Visst är det Freydis Brúda som blivit stor.



Vi hoppas på att Gneisti kommer till visning i år. Det blir nog Strömsholm i så fall. Madde avgör när/om det är dax. = )

Anita

2009-01-19 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0