Höst

Jaha ja nu är hösten här, snart ligger väl alla löv på backen men än sålänge så hänger några vackert kvar på träden.
Idag har vart en underbart solig dag och jag har vart ute och ridit och tränat 7 hästar.
Har tagit några månaders uppehåll med mitt vanliga jobb som är att köra värdetransport och har börjat arbeta några av hästarna på gården som ska ridas in och några ska säljas. Det går riktigt bra än så länge, är inne på vecka två!

Glitbrá född 2004

Hon har vart hos madde på inridning några månader i våras och jag har nu fortsatt hennes utbildning osv.
Riktigt trevlig häst med fina gångarter och ett underbart temprament. Kommer kunna bli en bra tävlingshäst för en ungdomsryttare!
Min lilla barbie =)





Aurora född 2003

Den här damen har jag precis börjat markarbeta och sätta bett i munnen och sadel på. Har även hängt lite på henne och det går bra så snart har jag tänkt att sitta lite på henne oxå. Tycker mig se att hon har fina gångarter och är väldigt lyhörd så vi får se vad vi hittar när hon blir riden lite.





Brúda född 2000

Hon är påbörjad i våras och ska nu tölt sättas. Kommer bli en jätte trevlig lung ridhäst.
Lätt att hantera i alla lägen!



Tata född 2003

Har precis börjat med denna tjej oxå. Hon är en trevlig häst och är inte rädd för något.
Har markarbetat henne endel, haft på sadel och träns och även suttit lite på henne.



Mæra född 2005 (Fölet på bilden)

Frumas föl som nu blivit stor hon ska markarbetas lite och lära sig att ha sadel och bett i munnen och ev sitta på henne.
Hon är dräktig just nu så vi ska bara göra lite grunder inför nästa år.






-Tess-       Hästar hästar hästar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0