Júni från Hvidagården

Hej hopp!

Är just nu inne och äter lite lunch mellan träningspassen med hästarna. Är riktigt nöjd med hästarna alla går sagta men säkert framåt. Roligast att träna just nu är ju såklart Fruma men om vi bortser från henne så måste jag säga att Aurora är riktigt rolig. Har suttit på henne 4 gånger nu och hon är väldigt lyhörd, det är en spännande häst. Igår satt jag för första gången på Fruma's dotter Mæra så några gånger till ska hon tränas sen ska hon få vara och få föl nästa år. Brúda har jag för någon vecka sen börjat töltträning och hon har börjat tycka det är roligt att ha upptäckt en ny gångart! Glittbrá är mycket gjort med innan så vi fortsätter att kämpa på hon är en pigg och glad tjej. Även Táta har jag kommit upp på ryggen och hon sköter sig riktigt bra, hon är den lite mer lugnare typen.

Nu när vi hämtat hem alla hingstar från sommarhagen så har jag haft inne Júni i rundvolten för första gången. Han är väldigt vaksam och lyhörd så dte ska bli roligt att se hur han utvecklas. Han har vuxit mycket över sommaren!!!



(Júni från Hvidagården)


-Tess-     Nu ska jag ut och rida Frumisen

Kommentarer
Postat av: Christina R-A

Hej!

Kul att det går så bra med inridningen av unghästarna!!!

Fin bild på Júni!

Kram Christina

2008-11-07 @ 22:25:06
Postat av: sandra

hej du verkar vara duktig på att rida islandshäst är du tränare el? tävalar mycket med?

jag har med en islänning efter meitill fra kjarnholtum

mvh sandra

2008-12-08 @ 19:18:16
Postat av: Tess

Hej Sandra!



Jag har ridit i snart 15 år och tävlar en hel del =)

Vill inte kalla mig tränare eftersom jag inte är utbildad men funderar på att utbilda mig så vi får se vad som händer. Har dock fått förtroende av familj och vänner att rida in deras hästar så just nu tränar jag 7 hästar och det är väldigt roligt!

Hur gammal är din häst?



Hälsningar Tess

2008-12-10 @ 22:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0